Monday to Saturday - 8:00 -17:30 

Czy samochody niskoemisyjne i bezemisyjne nadadzą się dla biznesu?

Zakup samochodu firmowego to zawsze wyzwanie. Przedsiębiorcy szukają pojazdów bezawaryjnych, ekonomicznych i równocześnie reprezentacyjnych. Takie auto ma być praktyczne i tanie w utrzymaniu. Po prostu ma się sprawdzać, bo ma na siebie zarabiać. Czy samochody hybrydowe i elektryczne nadają się dla biznesu?

Ulubiony samochód carsharingu

Słyszałeś już o carsharingu? To usługa, która polega na wynajmowaniu samochodów na godziny lub nawet na minuty. Najczęściej jest zautomatyzowana, co zapewnia użytkownikom wysoki komfort. Potrzebujesz samochodu po to, by przejechać nim tylko kilka kilometrów? Wpisujesz swoją lokalizację w aplikację i idziesz do najbliższego samochodu, który wyświetli ci się na mapie. Kiedy dojedziesz do celu, to po prostu parkujesz auto i zapominasz o nim. Stąd będzie mógł zabrać je inny kierowca, który potrzebuje samochodu tylko na chwilę. To właśnie w dużym skrócie idea współdzielenia samochodu.

Hybrydy i elektryki doskonale się w niej sprawdzają. Przede wszystkim są to samochody stworzone do miejskiej jazdy. Dynamiczne ruszanie i hamowanie, które doładowuje baterię hybrydy to ich żywioł. Są bezawaryjne i bezobsługowe. Dla właścicieli samochodu oznacza to spokój i mniejsze koszty. Skoro więc pojazdy z silnikami elektrycznymi są tak cenione przez carsharing, to dlaczego nie miałyby sprawdzić się w twoim biznesie?

Tania eksploatacja

Hybrydy są dość drogie w zakupie, ale tanie w eksploatacji. Pamiętajmy jednak, że zakup samochodu firmowego może zostać wliczony w koszty prowadzenia działalności. Właściciel auta może dokonywać odpisów z tytułu ich zużycia do kwoty 225 tys. zł. W przypadku spaliniaków to tylko 150 tysięcy. Jak już wspomniano – sam pojazd jest bezawaryjny i bezobsługowy. Dla właściciela oznacza to po prostu wygodę i mniejsze koszty ponoszone w czasie korzystania z samego samochodu. Części do hybrydy nie są droższe niż do innych samochodów. Można ją serwisować także poza ASO, co również wpływa na obniżenie kosztów jej utrzymania. 

Niższa cena każdego kilometra

I teraz przechodzimy do sprawy kluczowej dla każdej firmy. Samochody w biznesie nie służą do tego, by na nie patrzeć. One mają jeździć! I to dużo. Nowoczesny biznes musi wychodzić do klienta. Coraz częściej to nie klient przychodzi do firmy, ale raczej jej przedstawiciel odwiedza potencjalnych kontrahentów. W ten sposób pokazuje zaangażowanie, buduje zaufanie i co jeszcze ważniejsze – trzyma rękę na pulsie. Samochody w firmie pokonują w każdym miesiącu tysiące kilometrów.

No właśnie. Każdy przejechany kilometr to przecież koszty. Ile spala przeciętny samochód osobowy w mieście? 7 litrów na 100 km? 8? A co powiedziałbyś na to, że mógłby spalać tylko 3 litry? O takim właśnie spalaniu mówimy, gdy mamy do czynienia z prawidłowo eksploatowaną hybrydą. Jeśli to jeszcze cię nie przekonało, to przeliczmy to na złotówki. Przyjmijmy, że litr benzyny to 4,6 zł. 100 km przejechane samochodem, który jest zasilany wyłącznie silnikiem spalinowym to wydatek 32,2 zł. Jeśli wybierzesz hybrydę, to za benzynę potrzebną do przejechania takiej samej trasy zapłacisz 13,8 zł. To 18,4 mniej na każde 100 km.

Jeśli samochód firmowy miesięcznie przejeżdża 5 tysięcy kilometrów, to w kieszeni masz już 920 złotych. A jeśli masz w firmie więcej samochodów, to możesz przemnożyć tę kwotę razy ich ilość. Może się z tego zrobić naprawdę imponująca suma. Nawet przy jednym aucie to duża oszczędność. W skali roku to ponad 11 000 złotych, których nie zostawiłeś na stacji benzynowej.  

Doskonałe jako taksówka

Jeśli rozmawiamy o biznesie, w którym samochody są ważne – to musimy wspomnieć o usługach taksówkarskich. Ten sektor opiera się przede wszystkim na samochodach, a koszty eksploatacji pojazdów mają realne przełożenie na zarobki. Mniej wydanych pieniędzy na paliwo to mniejsze koszty wykonania usługi przewozu i więcej pieniędzy w kieszeni przedsiębiorcy. Jeśli jeszcze dodamy do tego, że taksówki przede wszystkim poruszają się po mieście… To mamy gotową odpowiedź na pytanie o to, czy hybryda nadaje się do wykorzystania na taksówkę. Te auta doskonale sprawdzają się w tej roli, bo są ekonomiczne i dynamiczne. Jazda po mieście pozwala na pełne wykorzystanie zalet hybrydy i cieszenie się z oszczędności.

Dobrze jest mieć hybrydę

Dla przedsiębiorców ważny jest też jeszcze jeden aspekt – prestiż. Nie ulega wątpliwości, że hybryda albo elektryk na stanie firmy podnosi jej prestiż. Dzięki temu może ona prezentować się jako świadoma marka, która wysoko ceni sobie rozwiązania przyjazne środowisku. To szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw, które chcą aktywnie wspierać działania proekologiczne. Firmowa hybryda jest też dowodem na to, że przedsiębiorca nie boi się nowoczesnych rozwiązań i że śmiało po nie sięga. To zwraca na siebie uwagę, a samej firmie pozwala się wyróżnić.

Jeśli do sporej oszczędności na paliwie i niskiej awaryjności hybryd dodamy jeszcze aspekty wizerunkowe, to mamy już całkiem jasną odpowiedź, dlaczego auta niskoemisyjne sprawdzają się w biznesie i dlaczego są jego przyszłością. Bo hybryd w firmowych flotach będzie więcej – wystarczy tylko trochę poczekać.